01 maj 2013

Böj och sträck!

Dag 1 - 60 squat
Dag 2 - 80 squat
Dag 3 - Vila
Dag 4 - 80 squat
Dag 5 - 100 squat
Dag 6 - 80 squat
Dag 7 - Vila
Dag 8 - 100 squat
Dag 9 - 120 squat
Dag 10 - 120 squat
Dag 11 - Vila
Dag 12 - 140 squat
Dag 13 - 150 squat
Dag 14 - 160 squat
Dag 15 - Vila
Dag 16 - 160 squat
Dag 17 - 170 squat
Dag 18 - 200 squat
Dag 19 - Vila
Dag 20 - 180 squat
Dag 21 - 200 squat
Dag 22 - 220 squat
Dag 23 - Vila
Dag 24 - 230 squat
Dag 25 - 240 squat
Dag 26 - 260 squat
Dag 27 - Vila
Dag 28 - 260 squat
Dag 29 - 280 squat
Dag 30 - 300 squat


Nej då, jag har inte startat en träningsblogg men det ni ser ovan är något jag har "hoppat på" och har kommit till dag 17! Första dagarna hade jag världens träningsvärk men redan dag 5 började det kännas bättre! I början körde jag alla knäböj i ett svep men nu har jag börjat dela upp det! Idag var det lite kämpigt...
Men det går bra och tar inte så lång tid (passar mig utmärkt), tror musklerna börjar vakna till i skinkorna och jag känner mig starkare!:)


Den som fick mig till att börja med den här utmaningen är Martina som jobbar på samma ställe som jag! Hennes träning kan bestå av ett cykelpass på morgonen för att sedan ta cykeln till jobbet... Fattar inte hur en del orkar! Hon och hennes man har en blogg ihop och det är den jag vill göra lite reklam för -


Benböjsutmaningen finns här -


Frågan är vad jag ska göra efter det, kommer skinkorna ramla ner igen?!


Försökte lägga till bloggen på min lista men det som fastnade var en artikel skriven för fem veckor sedan...och inte av Martina!! Får testa igen då, för femte gången!

6 kommentarer:

BP sa...

Om squat är det vad jag tror att det är så ligger jag platt på ryggen efter dag 1.
Å du - personerna på bilderna har nog ingenting med dig att göra alls tycker jag - varken till utseende eller annat;-)

Diana sa...

Haha, jag är så pass otränad att jag inte ens vet vad squat är! :)

Kicki sa...

Du har rätt BP de har inget med mig att göra, ville bara få in rörelsebilder!
Diana det visste inte jag heller och jag kopierade övningarna rakt av, begriper inte varför man inte kan skriva på ren svenska!

Anonym sa...

Riktigt grymt jobbat! :-)

Susjos sa...

Knäböj?
Härliga foton på fina rumpor!

Eva sa...

Bra utmaning!