29 april 2013

Öppen


Äh, jag slänger väl in en triss ändå, passar bra till gårdagens utflykt!
Börjar med bild ett, en toalett som såg ut att vara öppen men när jag kom närmare så visade det sig att den inte var det! Nu behövde jag inte gå in eftersom vi hade stoppat i Karlstad och åt på Max!
Jag vred upp handtaget, vred upp den en gång till för det kändes inte helt rätt. Jag drog ner byxorna och böjde mig...dörren åkte upp!
 -Förlåt, sa en väldigt mörk figur, stängde dörren och jag hörde ännu ett förlåt! Jag hann precis dra ihop tröjan med byxorna men kunde naturligtvis inte skyla mina lår som säkert lyste granna och fina...
Äh, det bjuder jag på, tänkte jag och släppte inte handtaget resten av toalettbesöket!


Efter fyra timmars bilfärd hade vi hamnat i Billingsfors! Sonen hade sett en bil som han ville köpa...en av många som han hittat men första gången vi åkte för att titta!
I den här bilden syns ett fönster som står öppen. De har säkert fått upp matos från pizzerian som måste vädras ur!


Motorhuven står öppen och killen (bilägaren) står med benen i kors, står han och ljuger eller (bil(d)kvalitén blev visst inte den bästa)?!
Det blev ingen bilaffär av och vi fortsatte vår färd till Smedjebruk! Det blev ingen bil där heller och närmare halv nio på kvällen var vi hemma igen! Vi startade klockan nio på morgonen och det blev en lång men ändå ganska så mysig söndagsutflykt i en del av Sverige!:)

Fler bilder på temat öppen-----Klick!



5 kommentarer:

Åke sa...

Det var en ganska öppen bilfärd med andra ord :) Kul text till bilderna från söndagsfärden!

BP sa...

En lång dag med toabesök på fel ställe (känner igen det där med att hålla ner handtaget och svårigheten att torka av sig samtidigt;-)) och ett misslyckat bilköp. Det måste ha blivit många mil det...

anemonen sa...

Åh det där känner jag igen när min son skulle köpa första bilen. Åka och titta, men han köpte de mest konstiga bilar hugaligen. Numera har han lugnat sig och tagit sitt förnuft till fånga och vill inte ens höra talas om de dåliga bilaffärerna. Tur är det. Ja se pojkar de lär inte mogna ordentligt förrän de är runt tretti. Så min börjar mogna nu och det märks tydligt. Hoppas din pojk hittar en fin bil som är att lita på. Fint att ni är med som stöd. Ha en fin valborg.

Jah Hollis sa...

Det är rafflande äventyr du delger oss i din triss. :-)

När Annie fotograferar sa...

Hihi så härligt äventyr och rolig tolkning!