24 februari 2013

Triss i tre stjärnor





Mitt förra inlägg, ett vanligt fönster... Nytt inlägg, ovanligt att jag fortfarande är kvar i sängen! Jag vaknade med klister i ögonen och nu hänger det lösa gardiner som man lätt kan dra ner och de blir kvar...måste hjälpa till om de ska upp igen! -Lite botox kanske skulle hjälpa...-Så ser en 50-årings ögon ut... Kommentarer från son och man! Ser ännu äldre ut, tycker jag och vill inte lämna sängen. Kanske en kylig promenad skulle spänna ut dem lite!?

Nu var det inte det mitt inlägg skulle handla om...en liten parentes bara! Min man lagade den mest fantastiska middagen igår!

Förrätt
morotssoppa med finhackad isterband 
Varmrätt 
lax med jordärtskockspuré
 snabbinlagd rödlök och avocado  
Efterrätt 
varma äpplen med kanel  
rostade hasselnötter i honung
vaniljglass


Allt var supergott, släng er i väggen alla restauranger!
Jag har fuskat Anna (50-lapp kommer med posten inom kort) men jag måste faktisk avbryta med att helt och hållet avstå! Jag menar om jag gör min gymnastik och tränar mer, så får jag varje lördag äta och dricka gott om jag vill, vin är ju faktiskt också bra mot Alzheimer! Drycken gör i alla fall att jag inte blir lika sugen på godis och annat! Det blev min egen lilla triss för Fototriss har lov!

Har fått sms från Julia, allt bra, sovit sådär (för varmt) och det senaste var att de skulle testa turskidorna och lära sig tekniken! Tror det blir en fantastisk vecka för henne och jag är glad att det kommer sms lite då och då:) Hon har verkligen ett riktigt sportlov, själv ska jag jobba mer, sonen likaså och mannen jobbar väl lika mycket som vanligt! Veckan går nog fort tror jag!

PS. Jag vann 90 kr på trissen!:)


2 kommentarer:

BP sa...

Grattis till den mästarkocken! Å grattis till triss vinsten!
Å gör som jag: undvik speglar speciellt på morgonen;-)

Diana sa...

Ingen dålig vinst där inte! :)
Jag har inte så mycket påsar, däremot har jag börjar bli mörk runt ögonen ibland. Morr.
Maten ser helsmarrig ut!