27 februari 2013

Stolt!


Jag visste att det var fint i måndags för jag hann se solen en stund på morgonen! Det är inte lätt att se vad det är för väder när jag står i butiken för det är ett brett tak utanför entrén och husväggarna mitt emot gör att det alltid ser ungefär likadant ut (var ute bara en snabbsväng på lunchen)! Tur det kommer in kunder med blöta, snöiga eller torra kläder, med ostyrigt hår och vi får veta vad det är för väder!
Den här bilden är från i morse strax efter 7, så underbart att det är ljust så tidigt! Jag skjutsade Filip för han jobbar på sin praktikplats den här veckan!


Det är han som brukar köra dit! Han tog sin första körlektion på en bilskola i måndags och läraren tyckte det märktes att han hade övningskört länge! Visst det finns småsaker att tänka på men det gick bra! Han är inställd på att ta körkortet före sina "storkusiner"!:)
Det här är vägen där vi körde fast före jul, strax efter skylten! Snövallarna syns inte så bra i bild! Jag har numera en spade i bilen, en spade som jag inte behövt använda en enda gång...än så länge!


Min dotter och jag pysslar lite då och då och jag brukar visa resultaten här. Jag vill visa att min son också är kreativ! Jag kan ibland tycka att han sitter mycket vid sin dator, men ibland får han ett ryck och sätter igång tillverkar något. Nu är hans rum nästan färdigt och han har designat och byggt sitt eget väggfasta skrivbord! Inte så lätt att se men det är en snedvägg och sedan kommer en skorsten och han har format skivan efter det! Jag har fått äran att måla!:) Det blev jättefint tycker jag!


Hm, jag trodde inte han skulle skruva skrivbordet i den nya fototapeten...men okej, det blev så bra och jag är så stolt! Nu har han ett nytt fint ställe att tillbringa sin lediga tid på!

Tror faktiskt jag ska ta en promenad i det fina vädret idag...så behöver jag inte fundera på var och om jag ska städa!

5 kommentarer:

Home2tiny sa...

Wow vad duktig din son är, supersnyggt skrivbord o jag gillar fototapeten. Min äldsta kille är oxå på gång med körkort, kan inte fatta att han blivit så stor. Visst är det underbart med ljuset, äntligen, tror minsann att detär lite vår i luften idag. KramisarTina

BP sa...

WOW!
Gud så duktig din son är! En kommande inredningsarkitekt måste jag säga. När han är klar hos sig är han mera än välkommen att fortsätta hemma hos oss.
Du kan verkligen vara stolt över grabben!

Anna sa...

Va snyggt de blev och rummet ser ut och ha blivit ljusare!
Bra Fille!
Kram

ansepanse sa...

vad fint det blev, duktig din son är :) och så fina bilder
kramar

Eva sa...

Snyggt! Kreativt!!

Var stolt!!!

Kram