12 januari 2013

Ugglebo


Jag har faktiskt redan varit pysslig på det nya året! En lampa inköpt på en auktion för många år sedan, som länge stått där naken (ibland gömd och undanställd), har fått en ny "dress"!
Har ett annat pyssel på gång också, i boken, men det kommer senare!


Hittade snöre på 10-kronorsmarknad utan en tanke till användningsområde. Kan vara bra att ha, tänkte jag!
Med hjälp av J med starten, en scoutknop, så var det bara att sätta igång!


Linda upp, ett extra varv runt stommen, ner, ett extra varv runt stommen... men ej för hårt för då får man börja om, det är lätt att den får en annan form då (märkte jag)!


Färdig! Då kan lampan få hänga med ett tag till, för den är lite söt tycker jag, och inte tog det lång tid heller!:)


Arbete väntar, men först måste jag pudra näsan! Kramelikram


5 kommentarer:

Diana sa...

Men wow vad fräckt! Superbra idé att använda sånt snöre. Jag har sånt hemma (ingen ugglelampa dock), använder det rätt ofta på mina scrapkort. Om inte Batman stjäl det och knyter upp bondbönor med det.

Tess-en helt (o)vanlig morsa/tjej med väldigt speciella barn sa...

Blev super-läckert!!

Sv: Det låter som en bra idé tycker jag ;). Följer dig troget på BL.

BP sa...

Du är helt enkelt fantastisk! Vilka idéer du har och hur duktig du är! Lampan är helt suverän!

Mia sa...

Åhhh, vilken härlig idé! Snyggt som attan blev det

Anna sa...

Va fin den blev, gillar lilla ugglan ;)
Kramis