19 september 2012

Gentleman



På väg från jobbet igår:
-Det regnar bara lite, konstaterade vi, min kollega och jag!
-Vilket fint sommarregn!

Det var precis när vi klev ut på gatan. Efter ett tag började det regna lite mer och B cyklade iväg. Jag hade kommit ungefär halva vägen till bilen då det fullkomligt vräkte ned! Där gick jag i min långkofta (ej vattenavvisande) med mina nya kängor (impregnerade), tre rullgardiner under ena armen (som tur var inplastade) och matlådakasse och handväska i den andra! Vattnet droppade från luggen och rann på mina kinder...
En kille kommer upp jämsides. Han har ett paraply. Han höll den över mig och vi fortsatte att gå! Ungefär 100 m gick vi tillsammans innan våra vägar skildes åt. Vilken gentleman!
-Ingen orsak, sa han och försvann...med paraplyet!



2 kommentarer:

Anna sa...

Verkligen gentleman!!!
Då gjorde de inget att de regna :)
Kram

Västgötskan sa...

Härligt att höra! Än finns det hopp! :-))

Kram