29 juli 2012

Kladdigt!


Hej! Hoppas du har haft en mysig dag för det har jag haft...efter dagens läskiga händelse:

På "farmorsskåpet" har en zucchini legat ganska länge, från förra årets skörd om jag ska vara exakt! Den har varit så fin och långsamt har den ändrat färg från grönt till gult!
Idag tyckte jag den såg lite konstig ut och när jag tog på den så säckade den ihop totalt! Den bara föll sönder, innehållet föll ut och rann ner längs med skåpet, en bit landade på min fot när jag försökte få in allt i kompostpåsen!

Jag hade tänkt att spara den ett år för att se vad den skulle väga då, men nu fick det bli nu istället!
Förra året vägde den 4,3 kilo och det var Beate som gissade rätt (du får synas nu igen)!
Hur mycket tror du att den vägde idag, inklusive tre kompostpåsar och lite hushållspapper?!
OBS! Det är ingen tävling den här gången!:)

Vill du se hur den såg ut förra året, klicka in HÄR!




4 kommentarer:

BP sa...

Fy f*****n vad äckligt!!! Jag menar hur tänkte du tjejen!!!???? Att låta den ligga ett helt år. Vad förväntade du dig;-)
Åsså tackar jag för länken och att jag får synas igen:-)
Alltså rent logiskt (å jag är inte logisk) så borde den ju ha vägt lika mycket (om du fick med allt alltså;-))) plus kompostpåsar + hushållspapper. Jag gissar på max 4,5 kg.

PS. Eller så har den krympt och blivit skrynklig och torkat ut. I så fall blir min gissning 3 kg. DS.

Kicki sa...

Jaa...jag tänkte att den torkar väl ut...

Jess sa...

Urk...hahaha! Jag tror den väger 6.2 nu!

Susanne sa...

Blääää, låter inte trevligt.