13 april 2012

En vecka har gått...


...och vi var hemma hos storasyster!  
De hade skojat till det och var riktigt uppklädda,
 men för blyga för att vara med på bild:)


Bubblande vin blev starten på festen!


Finskorna var på...läs fin-skorna...


...och bästa huvudbonaden* var på plats!:)
(*ljusmanschett)


Lammracks, blomkålspuré och grönsaker! Silltårta som förrätt och chokladfondant (?) med hallon och glass till efterrätt! Allt var supergott och serverades på Mateusporslin, hur snyggt som helst! Lite avis faktiskt...


Men se, syster Anna var också med!


Klänningen var snyggare när den kom på, enligt Julia!


Kul med de här mat-temorna vi har och kul när det bjuds till med lite utklädnand/uppklädnad! I höst blir det Annas och hennes mans tur! Spännande att se vad de hittar på!

Men här skulle jag kunna sitta...till rumpan blir lam...men nu du, ska träningsskorna på! Jag hinner nog gå en sväng innan jag ska hämta sonen! Efter det är det väl bara att sätta igång med maten! Det blir potatisgratäng, entrecote och lamm. Till det sallad av bland annat bladspenat och trisslotter;)



8 kommentarer:

ansepanse sa...

vilken trevlig middag :) kul att ha middagar på olika teman
här blir det klyftpotatis och torsk i ugn
kramar

BP sa...

Vilket otroligt fint kalas! Riktigt snoffsigt faktiskt!
Sedan får du berätta eftervmiddagen hur trisslotterna smakade;-)

Diana sa...

Vilken rolig middag! Bubblade rödvin, det har jag aldrig hört talas om! Hur smakar det?

Susanne sa...

Finfest ;)

Benita sa...

Ni ser ut att ha haft en riktigt rolig fest. Jag gillar att klä upp mig och skulle gärna gå på fest lite oftare.

Säger en som varken är en finska eller finne utan en stolt finlandssvensk. ;)

Susjos sa...

Fina bilder! Å Mateusporslin...me like! Men har inget själv..nåt att önska sig :)
Bubblande rödvin säger jag med?
Och klänningen är jättefin om än lite suddig ;)

4U2 sa...

Det ser väldigt fint ut ... och gott!

Anna sa...

Va jag där? :)