29 februari 2012

Bildlös onsdag


Hoppar över Ordlös onsdag då jag inte har något ämne till temat - MASKOT! Jag har ingen maskot, hade en, men den dreglade en hund ner... Annars har jag två, mina barn!

Jag bjuder istället på en tom duk! Jag har tagit ner en tavla som egentligen inte hörde hemma där (en tavla med penséer som R vann en gång)! Här kan du se de nya glasen, de två närmaste, som inhandlades i måndags!
Nu är det sista dagen på den här månaden och jag har inte gjort en tavla! Vad ska jag måla?
En tavla i månaden, sa jag och förra månaden blev det iaf en blyertsteckning! Räknas de små jutetavlorna?

Idag ska jag sy nya gardiner till Julias rum (hon fick nya förra året också, börjar bli fullt;) och Julia ska göra världens godaste kladdkaka som systeryster kommer att missa för att hon har lyckats få in bilen på verksta'n just idag!

Nu ska jag ta en sockerpannkaka...eller två! Julia hade gräddat pannkakor igår när jag och brorsan kom hem från våra arbetspass! Vad stora de har blivit!



5 kommentarer:

Rajson sa...

Tack Kicki, värmer!
Kul att du tyckte att det stack ut. Nib tanke var mest att vara ärlig med vad jag tycker är det mest glamurösa som finns i mitt liv, möjligheten att få vara i det gnistrande sagovärlden.Sen var det lite kul att se att många låttitlat stämde in på bilderna1
Oj vilken gullig shlagerprinsessa du visar. I den åldern är nästan en shlagerfest!!!
Ha det gott!

Petra sa...

Snygga glas!

anemonen sa...

Man måste invänta inspirationen när man är kreativ. Ibland tar den slut och då får man vänta in den. Sådan är jag. Fast just nu längtar jag att få färdigställa mitt kabelbord. Inspirationen den kommer var så säker, och var inte så hård mot dig själv. en i månaden är väl mycket?! Ha en fin dag.

Diana sa...

Jag tycker du ska måla små fåglar på en blommande kvist, lite vårigt som man blir glad av!

BP sa...

Gillar din luriga rubrik: Bildlös onsdag. Hahaha!
Tycker du håller på med mycket - samtidigt. Personligen kan jag inte ha som målsättning att göra en tavla eller fler, det kommer när det kommer, när inspirationen faller på liksom.