17 november 2011

Tunga kassar


Dags att plocka mossa och jag mindes ett ställe där
det fanns hur mycket som helst men måste först ringa
till svärmor om vägen, för det har gått några år!


En toppmossa till syrran, en till svärmor, en till mig! 
En till syrran, en till mig, en till svärmor, en till mig, en till mig...


Lingon hittade jag också, men inte så mycket
så att det skulle räcka till en "klappgröt"!


Det fanns mycket fint att fota, tiden gick så fort och
mina fingrar med avskavt nagellack blev kalla!


Det här är inte reklam för Esprit men dotterns stövlar är både fina och sköna!


Kolla vilken kasse jag fick ihop!


Det hade nog varit smartare om jag hade tvättat bilen efter utflykten!


Nu måste jag sätta lite fart! Lovade att jag skulle städa lite, får väl ta en snabbrepa och lite fuskteknik så märker han nog inget:) Jag tror han blir glad om jag bara har rensat avloppet i duschen!

Ikväll ska jag ut på festligheter med mina arbetskamrater...vet fortfarande inte om jag ska ta bussen och mannen hämtar eller om jag ska vara ordentlig och köra bil! Jag börjar inte förrän kl 12 imorgon!

6 kommentarer:

Anna sa...

Åhh va glad jag blir, då blir det leverans på måndag :)
Kram kram

PS: ta de lugnt i kväll :)

4U2 sa...

Men så vackert!

Diana sa...

Åh vad häftigt att bara kunna gå ut sådär och hitta grejer. Egenplockad mossa hade varit coolt att ha i julgruppen, undra om man kan hitta det här nere?

BP sa...

Vilka härliga nilder från den framgångsrika skogsutflykten! Esprit är mitt favo märke:-)
Å klart du ska låta maken hämta dig, du har ju städat och rensat avloppet. Tjänst och gentjänst du vet;-) Ha det så trevligt ikväll!

Petra sa...

Oj vad mossa. Underbara stövlar, de gillade jag skarpt.

fina frun sa...

skönt med sovmorgon! Sov gott :)