21 november 2011

Mormors tekakor



Förr när mamma kom hit så bakade vi ofta tekakor! Jag började få en längtan till dem så Julia och jag bakade igår! Vi samlades hela familjen på förmiddagen och åt av de rykande varma tekakorna direkt ifrån ugnen! Godast är dem första dagen men sedan går det utmärkt att värma dem i micron eller i brödrosten!
Nästa helg fortsätter vi, då blir det lussebullebak och kanske pepparkaksbak, vad har hänt??

Jag ska strax åka till syrran snart och då tar jag med mig tekakor (hon hade bara ballerinakakor hemma...)! Har gjort i ordning en tekaka till mamma också!:)



8 kommentarer:

Chiquita sa...

Mmm... jag kan nästan känna doften av nybakade tekakor... Det är mycket som ska bakas så här års...

Diana sa...

Åh, nu börjar alla pyssla och ge mig dåligt samvete för att jag inte hunnit med ett dugg... Paniiik!

fina frun sa...

Åh vad gott och mysigt :)

Petra sa...

Så gott med färska tekakor. Smöret få gärna smälta lite också!

Jess sa...

Tyvärr bakar jag alldeles för sällan , det är ju så gott med hembakat!

Unknown sa...

svar: nej de tog bort den:(
http://www.domkallarmighannes.com/2011/11/suck.html

Susjos sa...

Mums..tekakor! Det var längesedan jag bakade det! :)

josefine sa...

åh va gott :)