13 oktober 2011

Kul och mindre kul!


Kul igår! Fick med min bild i tidningen! 
Senast jag provade att skicka in var i våras!
Nu står det 3-3 mellan dottern och mig! 
Hon ska inte skicka in fler bilder, säger hon, 
för hon tycker inte om när det uppmärksammas i skolan!


Mindre kul igår! Mina nya stövlar som jag köpte förra veckan för 800 kr (ord.pris 1300 kr) och premiärturen blev igår! Vad är då det dåliga?? Jo, när jag kom innanför personalingången så kom det ljud från stövlarna, gnissel, gnäll, gnissel, gnäll... Det fortsatte inne i köket, lagret och butiken. En timme gick jag med dem inne och ljudet kvarstod! Jag gick till farbror skomakare och han sa: 
-Det är en vinterstövel och har en gummisula, som är ovanligt, men det blir ju bra grepp! Han tror inte att ljudet försvinner! Okej, jag behöver ju inte gå med dem inomhus men ibland vill jag ha det på vintern! Det enda bra med dem är väl att jag undviker att gå in i andra butiker och sparar pengar på så vis! 
Nää, jag ska ta och ringa till skoaffären och fråga om det var därför de var rea på dem! Det konstiga är att när jag går hemma på våra golv så låter det inte och Julia sa: 
-Det är väl för att våra golv är så skitiga!!
Om jag nöter lite extra på dem så kanske det blir bättre? Slippapper!!

Vad menade jag i nattens inlägg? ...tur det igen!:) ???


3 kommentarer:

BP sa...

Stort grattis till publiceringen av min favo bild:-) Toppen!!!
Om du inte syns så hörs du iaf i dina stövlar. Det kan ju vara en fördel ibland;-)

ansepanse sa...

hahaha - tro inte på henne, jag menar att golvena hos er ska vara så skitiga :)
GRATTIS till publiceringen, du är duktig på att fota
kramar

Maya sa...

Åhh så kul att få en bild i tidningen, jag har aldrig skickat in några av mina .. man kanske skulle göra det :)