25 mars 2011

Övningskör!

Sonen hittade den här i diket förra året! Den hamnade på krukan, som vi inte ställde in, och den sitter där än! I sommar fyller han 16 år (inte skylten) och jag vet att han är ivrig på att komma igång med att övningsköra. Den sitter där som en påminnelse, en påminnelse om att vi, eller kanske bara min man, måste skaffa förarbevis! Vad är det för galna idéer, avskaffa förarbevisen!!

Just nu känns det som jag skulle behöva ha en sån här skylt på min rygg! Jag jobbar en del nu och tre kvällar har jag kommit hem nio eller tio! En kväll glömde jag kvar rullgardiner som jag hade köpt och ett nytt nagellack, och igår kväll glömde jag en påse med odiskade matlådor! Måste öva mig att få ihop jobb och fritid. Min man hade flyttat på mina två påsar med garner och jag undrade varför?
-Det var så dammigt så jag sopade lite!
-Jag jobbar också nuförtiden, fick han som svar!

Idag är jag ledig och min kropp känns öm, öm efter en joggingtur(!), med min son i förrgår:
-Ska vi ut och jogga lite?
-Jaa, kom det utan tvekan! Ut och iväg, och efter bara några meter så blev avståndet längre och längre mellan oss! Sträckan var på 3 km och jag sprang inte hela tiden, men vänta bara, jag kommer igen!
-Vill du springa Tjejmilen med mig, undrade en kollega lite glatt?!
-Ska fundera på det... Anmälan är senast den 17 juni och i september går startskottet.

Måste öva mig på att köpa nagellack också! Köpte en "Cool camel". Färgen var snygg i flaskan men på naglarna vet jag inte om det blev så snyggt! Färgen är inte vårlik iaf! Jag har tre olika rosa nyanser redan men ska se om jag kan hitta en helt ny vårlik färg!

Det blev mycket nu, hoppas jag inte har tröttat ut dig:)
Nu ska jag plocka ur diskmaskinen, för det har ingen annan gjort! Sedan blir det promenad! Mysfredag till alla!
.

9 kommentarer:

4U2 sa...

Ja tänk så idiotiskt det där med beviset: gäller bara 1 barn så maken har fått gå samma kurs flera ggr! (med våra barn)
Ha en fin fredag!

Jess sa...

Inget uttröttande med det inlägget, jag behöver lite att läsa! :)
cool camel låter som en beige nyans. Ta en riktigt iögonfallande färg! Själv köpte jag ljusblått med glitter i. Än så länge är det bara fossingarna som fått den färgen. Är lite feg när det gäller nya färger, men tycker det är så snygg på andra!
Ha en mysig fredag och jogga på! Du kan springa Tjejmilen! Jag tror på dig
Ha en bra fredag med mycket mys!

Anna sa...

Jag har två som jag ska vara handledare till :)
Tjejmilen var ju en utmaning, går den i Västerås?
Kram

Kicki sa...

Jag trodde nagellacket var mer beiget men var brunt! Tjejmilen går i Sthlm!

Petra sa...

Klart att du skall göra tjejmiddagen.

Du får fortsätta att övningsköra med nagellack!
Kram

maria sa...

min stora grabb ska börja övningsköra snart..han är 20 år :)

man hinner inte lika mycket när man jobbar, man kan bli förvirrad och man får planera...

kramar fina du <3

ansepanse sa...

då får du träna ordentligt om du ska springa tjejmilen i höst
kram

BP sa...

Du verkar ändå ha en bra marktjänst om man säger så;-)

PS. Övningskörning kan jag inget om - lika bra det antar jag;-) DS

Suzan sa...

klart du ska anmäla dig!