02 februari 2011

Rabatter

Rabatter hit, rabatter dit!
Hur många gånger har jag inte stått där och sagt:
-Vänta, jag tror jag har en kupong här...
Öppnar min plånbok som, som vanligt, till hälften är fylld med kvitton.
-Här!
-Den gick ut i går!

Och dessa klubbkort! Jag kommer ihåg att visa upp dem faktiskt, men det händer att jag har plockat ur en del kort av olika anledningar. Det går ju att komma tillbaka och efterregistrera på de flesta ställena, men det blir inte av för min del. Har jag glömt så har jag. De finns en del som nästan blir upprörda över att ha missat kortet!! Numera kan man ju bara nämna sitt personnummer eller namn så får man det registrerat ändå. Vem vill stå och tala om sin ålder hur som helst!! Namnet är väl okej att nämna: -Stavas det med C? -Och sedan o? Nej och åter nej!

Jag måste köpe mig en ny sminkväska:) Jag slängde min i söndags för den hade under hotellvistelsen druckit upp en halv flaska Ramlösa citron! Hoppas jag kan hitta en på Åhléns för där har jag 50 kr:) Det får bli en tur till stan på fredag helt enkelt. Sminkgrejerna får ligga kvar i fryspåsen så länge...
.
Onsdag idag, vad mysigt! Det är lill-lördag och jag ska nog ta i, och dricka lite tranbärsjuice ikväll:) Mysmys på er allihop!
.

11 kommentarer:

Petra sa...

Har en vän som är precis som du. Charmigt är det, önskade att jag var likadan.

Kram

Anna sa...

Tycker de är bra att man kan säga sitt personnummer, visa leget annars så slipper du rabbla :)
Men sen när man glömmer checkar är ju annat.
Ha en bra onsdag!!
kramis

4U2 sa...

Värst var när jag glömde själva bankkortet hemma, då hjälper det inte med namn eller personnummer ... (ler).

Helene sa...

Ja mycket ska man hålla reda på ibland !!
Du har något att hämta på min blogg idag = ))
Ha en fin dag.
Kram Helene.

Bloggande 4barnsmamma sa...

Lycka till med shoppningen på fredag. Hoppas du hittar någon riktigt bra:)!

Mina dagar sa...

Känns det där igen eller känns det igen;D
Jag har också den där på 50:- på Åhléns. Behöver ny mascara så det får det bli för den.
Tranbärsjouice i ett stort glas som man pressar ner typ en halv citron i.....DET är grejer dé:)
Ha det

ansepanse sa...

hoppas du hittar en sminkväska där du har rabatt då :) det är ju så att egentligen ska vi ju utnyttja alla rabattkuponger eftersom vi egentligen betalar för dem genom ordinarie priser liksom, ingenting är ju gratis
kramar

Jess sa...

De borde ge alla som handlade rabatt i stället för kuponger och clubkort, enerverande är det!

Kicki sa...

Roligt att du hittade hit - Tre ungar...(:

Maya sa...

Ja jisses snacka om det ..hittade en i dag som gått ut i december :S

maria sa...

dessa kuponger kan man bli knäpp på...

må så gott !
kramar