28 oktober 2010

Jag gör mig till...


Det är mörkt ute...jag smyger ut i köket och tänder alla ljus, bara levande ljus. Det är så skönt att starta dagen med mysbelysning. När min man är hemma och han går upp före mig, då möts man av strålkastarsken: lampan över köksbordet är tänt, likaså över köksön. Helst ska fläktlampan också tändas! Vidare ut i hallen möts man av ännu fler tända lampor...
Jag skyndar mig att släcka!
.
Idag fick mina kära barn mötas av en stämningsfull belysning och sakta vakna till ännu en dag i skolan. Bara två dagar kvar, sedan är det höstlov!
.
Filip säger i bilen:
-Det är så svårt att vakna när man ska göra i ordning frukosten i mörkret!
.
Där fick jag...
.

7 kommentarer:

Eva sa...

Ha ha ha ha, underbar kommentar! Tänk vad olika man tycker som barn och vuxen... Men jag är på din sida!

Kram Eva

bokhyllan sa...

Hahaha. Barn är klarsynta och många gånger praktiska sötnosar. =)
Ha en fin höst-torsdag.

Helene sa...

Ja visst är det mysigt att tända ljus !!
Fast jag gör det bara på kvällarna...Vågar inte på morgonen ifall jag glömmer släcka innan jag åker iväg, jag är så trött på morgonen så jag litar inte på mig själv = ))
Ha en fin dag.
Kram Helene.

ansepanse sa...

hahaha - man kan aldrig tillfredsställa alla :)
min J är precis likadan
kramar

Eva sa...

Haha! Vi har samma dilemma... jag vill ha mys och levande ljus - de andra ska strålkastare på... :)

josefine sa...

ja, man måste ju se vad man äter. tänk så ligger det en fluga i maten. håller med filip! :)

Jess sa...

Haha, ja men du försökte i alla fall! :)