21 oktober 2010

Fyraminus!

Höstträdet, del 8:


-Jag skulle vilja ha min vinterjacka, sa Julia häromkvällen.
-Den hänger väl i det vita skåpet i förrådet!
Den gjorde inte det, inte min heller, eller övriga familjens jackor! Det var fullt i skåpet med massa andra gamla oanvända jackor, sedan år tillbaka, och panik utbröt i min hjärna: Har jag stoppat dem i en säck och min man har råkat slänga den på släpkärran för vidare släp till återbruket?!!
Julia och jag letade, utan resultat...
.
Min man kom hem.
-Jag tror att jag har sett dem, säger han! Hoppas, hoppas, tänkte jag!
Han letar, hittar inte! Vi äter mat. Det hade hunnit bli mörkt när han fortsatte letandet, iförd en pannlampa (jomen visst, han hade kläder på sig också)!
Tillslut så: Jag hade varit så ordentlig och lagt dem i en kartong och skrivit VINTERJACKOR, snyggt och prydligt!
-Tur vi hittade dem, sa min man, jag såg 1000-lapparna flyga förbi!
-Ja, förra hösten gick dem ju till fortkörningsböter... Kunde inte låta bli:)
.

7 kommentarer:

Jess sa...

Prata om panik! Skönt att ni hittade dem! Vinterjackor till hela familjen kostar ju en bra slant.

Susjos sa...

Hejsan! Hittade hit via en annan blogg. Trevlig blogg du har :)
Tur att ni hittade vinterjackorna :)

Eva sa...

Ja, fy - iår har vi inhandlat nya vinterskor till 3 barn... Bara det är otäckt dyrt :).

Jag bara älskar "snabba repliker" - den var bra ang. fortkörningsböter - haha

Kram Eva

Fina Frun sa...

Bra att ni hittade dem :)

Anna sa...

man får inte vara så noga :)du kanske hade velat ha en ny jacka. Kram

Eva sa...

Oj oj jag har precis fyndat en ny jacka till Samuel för 300 kr på Stadium men fasar för vad jackan till William kommer kosta... Vilken tur att ni hittade dem! //Kram Eva

(Kanske dags att ses snart igen? Vi pratade om att se nya Konstmuseet?)

Maya sa...

Hahaha... Underbar kommentar!
Ingen snö hos dig? Vi har pytte kvar, inga mängder och vill att det med ska försvinna... Är ju sommartid än!