23 juli 2010

Venedig

Det här tänkte jag göra klart igår
men det var så många bilder
det tog sådan tid
så jag fortsätter nu!

Senast jag var till Venedig var 1988.
Det ser ut som då ungefär, nya (gamla) byggnader renoveras och andra har blivit synliga!
Hade väntat mig massor med turister men det var ganska "lugnt"!

Det kryllar av småbutiker, speciellt butiker med masker!
Många såg helt fantastiska ut och var välgjorda och några såg lite mindre bra ut.

Julia och jag slank in i så många butiker som vi bara kunde!
Vi hade med två som var lite mindre inresserade av det...

"Dirty laundry get's the best photo!" sa en annan turist intill mig!

Raggar operapublik!

Storstreetan i Venedig!

En färja gled förbi, den såg gigantisk ut!

Hörde att det kostade 800 kr att åka en
turistrunda med gondol, vi åkte inte!


Vi hamnade på en på en restaurang, hungriga och törstiga!
Vi orkade helt enkelt inte gå längre från centrum,
det var iaf över 35 grader!
Men jag säger bara det, kämpa på en bit till
så blir maten hälften så dyr!
Maten var väl okej men vi hade ätit bättre!
.
En hund såg att matte var på väg hem i gondolen!

Godsaker!

En av miljarders kanalgator!

Tyg- och sybehörsaffär!
Hade varit kul att gå in där också
men det var lite bråttom därifrån nu!
.

Om jag nu ska till Venedig igen så
ska jag nog välja en lite svalare period,
våren kanske, för då njuter man mer av allt
vackert som finns runt i kring dig!
Kommer jag att återvända?
Vet ej men jag har iaf varit där!


5 kommentarer:

Eva sa...

Åh! vad mycket fina bilder! Jag vill också åka till Venedig nån gång! Kanske för att måla? :)

Jag har ett ytterligare förslag...
Kan ni komma till mig på fredag - lördag? Jag har som sagt bäddplatser och det kan vara kul att få bjuda tillbaka någon gång ;)

Var vi ska måla återstår att se, förslag:
Vallby, Anundshög, Badelunda, Hamnen (finns en fin väg förbi gamla ångkraftverket) m.m.
//Kram Eva

Eva sa...

Glömde... GRATTIS på namnsdagen! :)

Maya sa...

WOW! Vilka underbara bilder :P

Fröken Ellinor sa...

Jag älskar Italien och har tillbringat många somrar där. Gillar Venedig också men precis som du säger så är det så beroende på vädret.

Det blir ju hiskeligt varmt i de trånga gränderna vid fel period. Dock tycker jag det är väldigt turistiskt nu för tiden och när till och med Italienarna blir lurade, då är det illa ;-)

Kicki sa...

Det finns hur mycket som helst att se i Italien! Trevligt Ellinor en till Italienfrälst!