05 juli 2010

Självlysande

Båten ser självlysande ut men den är bara upplyst och färggrann!
Hade en bättre en annan bild men den hamnade på fel ledd
och jag kunde inte vända på den... Jag visar den en annan gång!

.
Det blir sent att sätta sig och skriva men lite kan jag berätta:
Det kostar en euro att koppla upp sig en timme på det här hotellet som heter Hotel zur Insel. Det ligger i Werder utanför Berlin. Det här var det första hotellet som jag var in till och frågade efter lediga rum. Vi tyckte det blev dyrt och körde runt ett par timmar (det är sant!) för att se om vi hittade något bättre alternativ! Ett ställe hette Pension Ernst! Det lät bra tyckte vi och letade oss långt ut till ett sommarområde ute i skogen.
Vi bor i skogen övriga delen av året och vi ville helst inte ut i skogen! Filip och Julia var hur tålmodiga som helst!
.
Nu har i vi varit på en italiensk restaurang och ätit pizza och pasta! Det smakade bra och imorgon ska vi försöka komma iväg hyfsat tidigt och börja sökandet efter övernattning lite tidigare! Vi har tänkt oss Prag imorgon!
.
Det får bli mer en annan dag för nu upptäckte Julia en spindel i taket och massor med mygg eller vad det kan vara...hej då ska ut på spindeljakt :S

2 kommentarer:

Maya sa...

Vilken vacker bild :)
Skönt när barnen har tålamod :) Underlättar mycket, njute av dagen och av vackra Prag!

Julia sa...

Egentligen hade jag inte så mycket tålamod men jag försökte att se ut att ha tålamod!