14 januari 2010

Fantomens sportstuga


Det här kan man se utanför Svanå herrgård, ett gammalt kvarnhjul tror jag det är. Det var Julia som en dag sa att det ser ut som en dödskalle!

Jag har hamnat i en slags boll eller en stor bubbla, med ett tjockt elastiskt hölje! Jag går ifrån datorn för att göra något, studsar tillbaka, försöker med något nytt, studsar tillbaka igen!
Känner mig lika kall som figuren ovan ser ut att vara! Jag längtar till våren och värmen!
.
Det börjar ljusna nu. Jag sa till mig själv att när det blir ljust ska jag sätta igång och spackla (jag är så ivrig, kan knappt bärga mig)! Se hur lång tid det tar innan jag studsar tillbaka hit igen! Jag har iaf tagit in strykbrädan till vardagsrummet och stryker någonting om jag vill se något speciellt program. Så nu är vardagsrummet både sovrum och tvättstuga! Ett rum och kök skulle ju nästan räcka...

2 kommentarer:

Anna sa...

Läskig! Nu vet du hur de var när vi bodde i 1rok i 2år, fast vårat rum var ju lite mindre :)
Går spacklingen bra? Kram

Kicki sa...

Fortsätter på lördag...