12 november 2009

Julias val




Vi började med att göra trolldeg och medan den vilade i kylskåpet, städade vi Julias rum. Det fanns alldeles för många intressanta saker på golvet som Tyra skulle gilla att bära omkring på! Det blev några trolldegsfigurer i alla fall! Degen var jättelös så vi fick lov att öka på med mjöl flera gånger om (vad har vi gjort för fel, hur svårt kan det vara?)! Tror vi ska ta och måla dem idag!
Vi hann med ett parti Yatzy också (sämsta någonsin, 78 poäng!) innan det var dags för mig att hoppa in i duschen! Jag hämtade Filip, skyndade mig att laga kvällsmat, åt snabbt en liten portion och åkte sedan iväg för att jobba ett par timmar!
.
Tyra kommer och tittar till mig lite då och då. Jag tror att hon vill hoppa upp i mitt knä men när jag sträcker ner händerna hoppar hon undan! Hon fick slicka ur min jordgubbsfilskål, mums! Nu tar hon sitt tuggben men vet inte riktigt var hon ska vara!

Inga kommentarer: