20 oktober 2009

Mörker


De tur att det är mörkt där ute, även om jag inte tycker om att det är mörkt där ute! Vaknade alldeles för tidigt idag, den var nog kvart i fem (det kanske beror på att jag fick lov att gå upp kvart över 3(!) igår för att skjutsa Roger till flygbussen som skulle avgå kl 3.55)! Jag låg kvar och väntade på att tidningsbudet skulle komma innan jag klev upp, ungefär en halvtimme senare!
Verkligen tur att det är mörkt där ute! Jag gick i min fina lila morgonrock, nya plyschbyxor i någon lattefärg, Rogers dunjacka och till det bruna kängor! För första gången denna höst tog jag med pannlampan (i handen dock) för att slippa oroa mig över att jag skulle trampa på någon padda eller annat litet kryp som inte hunnit in till vinterförvaring!
Jag skyndade mig ner, inbillade mig att om jag gick tillräckligt fort, skulle det inte hinna komma någon bil som lyste upp min gångväg, och som till sin förskräckelse skulle få se denna missklädsamma stil med nypressat hår (blött när jag gick och lade mig) och osminkade bleka uppsyn!
Jag klarade mig även denna gång!

2 kommentarer:

Anna sa...

Haha, om någon hade sett dig hade dom nog tänkt va tidig Hallowen :)

Kicki sa...

Var ute på träningsrunda;)