22 oktober 2009

Konstigt


Taxin skulle komma redan halv sju! Filip går ut och väntar. Till min förvåning ser jag att bilen står där redan 20 över! Filip tittar ned i marken och bilen kör iväg! Jag skyndar mig ut och springer efter men den bara fortsätter att köra!

-Nu missar du din övningskörning i Hallstahammar! Varför gick du inte fram till taxin?
-Vet inte, svarade Filip! Vi går in och jag undrar om han har ring till sin lärare.
-Nej, säger han lite slött! -Men du måste det, sa jag och gick in på toaletten.

Jag hör att det ringer på dörren! Jag som inte är påklädd än! När jag tittar i spegeln ser jag hur huden ovanför ögonlocken hänger så att ögonen blir smala som streck! Hela ansiktet ser svullet och nyvaket ut!

Hittar ingenting att sätta på mig, springer runt som en galning. Tillslut, en tröja modell längre! Snabbt på med den och jag skyndar mig ut med bara ben!

Vem är han pappa till, tänkte jag och tittade på en man med långt hår, mustasch och skägg!? Vem är dotter till honom? Ser att fler föräldrar kommit in, mammor står där på rad. De har tagit av sig ytterkläderna! Men tror de att de ska få vara med på Julias kalas!


Tur att det bara var en dröm!

Inga kommentarer: