15 oktober 2009

Koka ihop nå't!

Vi har rensat bland våra kokböcker! I en kokbok finns ett recept på pizzadeg, det enda recept vi tittar på i den! Skulle vara idé att bara skriva upp det någonstans...på en bit papper eller så!

Nu är det dags att sätta fart! Har inte fått mycket gjort (jobbar bäst under press) och nu måste jag helt själv bestämma vad vi ska bjuda på på lördag! Det är helt och hållet mitt eget fel, Roger är bortrest och kommer hem sent på fredag kväll!
-Jag kan leta på recept, sa jag, så kan jag mejla förslag till dig! Det lät ju himla bra det där, men i verkligheten så är det inte alldeles enkelt! Vi var inne på att vi skulle äta schnitzel...
-Och så kan vi ha Sachertårta till efterrätt, sa Roger!

Jag sökte på nätet (vad ska man med alla kokböcker till) och sachertårtan har fått sitt namn efter ett konditori i Wien! Om man tänker efter - wienerschnitzel, wienerbröd... Helt plötsligt har vi kommit till fel land!

Tyska maträtter: sauerkraut, fläsklägg, korvar och fläsk och fläsk... Det blev inte helt lätt det här! Jag vill inte krångla till det för mycket och vill inte tillbringa massa tid i köket när gästerna är här! Jag tittade lite igår kväll och måste ha det klart idag för imorgon förmiddag har jag tänkt att åka in och handla allt! Det kanske hade varit enklare med finsk afton som vi hade tänkt från början!

1 kommentar:

Anna sa...

Spännande de ska bli, ni kommer säkert på någe. Lite kul om ni bytt till finsk när vi kommer, ha ha