09 september 2009

Omega o-o-omega!


Kom att tänka på: amigo a-a-amigo!
Ni vet det där barnprogrammet!?
Jag har ätit omega-3 i ett år ungefär (slarvat på sommaren). Den hemska sjukdomen alzheimer kommer att få det svårare att bita sig fast i min hjärna, inbillar jag mig! Tidigare har jag ätit eller druckit olika hälsopreparat men nu håller jag mig bara till det här!
-Nej, det är inte vetenskapligt bevisat att alzheimer skulle vara ärftligt, sa de för några år sedan när jag och mina syskon var på ett informationsmöte om demens!

Förutom mamma, lilla mamma, så har det börja smyga sig på min moster! Är det ärftligt då eller!?
Nu är det influensatider och vad läser jag i VLT: Kosttillskott med fettsyrorna omega-3 bör undvikas under den pågående influensaepedemin!...studier på både människor och djur...kroppens försvar mot infektioner hämmas...även om kliniska studier saknas bör försiktighetsprincipen tillämpas...läkarkåren ska avråda patienter från tillskotten!
Vad ska man tro egentligen?! Äh, skit samma, jag fortsätter att äta omega i alla fall, kommer ändå inte ihåg att ta dem varje dag!

Tur jag har en kärleksfull man som kan ta hand om mig!!

3 kommentarer:

Anna sa...

Jag kommear inte heller ihåg och ta varje dag, ska träna hjärnan :)

Anonym sa...

Hmmm... kanske också ska börja... om det nu är ärtfligt... annars har jag hört att korsord är bra också. En snäll man är såklart alltid skönt att ha... /Eva

Kicki sa...

Korsord och lite sudoku är ju super!:)