03 maj 2009

Mycket att göra, lite blir gjort

Dramatisk bild från fisketuren igår kväll!

Nu har vi ätit hemlagad pizza, det är mumsigt det! Brorsan ringde, det är ju hans stora dag på tisdag, så vi ska dit och fira honom. Vad har jag gjort mer idag...inte mycket! Plockat i tvättstugan, det eviga plockande! Jag blir aldrig klar när jag har påbörjat där, och sen hinner det bli kaos igen innan jag tar tag i det nästa gång! Det gäller allt jag tar mig för...jag börjar och gör inte klart!! Jag var ganska ordentlig av mig när jag var liten och hade ordning på saker och ting, men jag tror det försvann när jag åkte till Italien!

Det blev en promenad runt ån på morgonen och senare på eftermiddagen tvättade jag bilen och dammsög den invändigt! Det får mig att tänka på en skylt som en butik i Uppsala hade (det var på den tiden när jag gick i skola där år 1984-86). Det handlade om att locka in kunder för att köpa dammsugare. Kom in och provsug!! stod det. Visst var det kul??!

Bilen ska in på service imorgon...mindre kul för det kommer att kosta 3400 kr! 3400 fattar ni?! Helt sjukt, vad ska jag snåla in på? Vad ska jag sälja? Bilen måste jag ju ha för att kunna ta mig någonstans. När vi flyttade hit gick det i alla fall en buss på morgonen och en på kvällen men nu är det bara skolbussen som går. Det är klart man kan ju åka med den men det blir så omständigt!

Filip och Julia är och fiskar och när de är tillbaka ska vi titta på Madagaskar 2. De har studiedag i morgon så då kan vi lyxa till oss lite och äta lite ostbågar till!

2 kommentarer:

Anna sa...

Lite roligare kan man ha för pengarna, man blir nog blåst på servicen, tror inte de kostar så mycket egentligen. Kram

Kicki sa...

Nu blir det ingen Turkietresa...:(