20 maj 2009

1800-talet


Skärpning!! Jag har inte varit ute på två dagar! Jag har varit till postlådan och skjutsat barnen, men för övrigt... Det känns runt midjan på något vis (det har börjat jäsa..) och jag vill faktiskt egentligen ut! Känner att något drar, men vädret har varit skit och ja, vad mer ska man skylla på? I helgen spelar det ingen roll vad det är för väder, jag kommer att vara ute ändå!!

Igår började en ny serie, helt i min smak - Krig och fred! En timme och fötti minuter utan reklam! Bara att få se alla kläder, möbler och miljöer...åhh! Om man sen tänker på att vårt hus blev klart 1802, och serien utspelar sig år 1804, gjorde att det blev extra intressant! Nu var det där i Ryssland i och för sig, men ändå! En favoritbok jag har är Désirée, som också är från den tiden. Har läst den två gånger, och skulle kunna läsa den igen!

1 kommentar:

Anna sa...

Åhh den glömde jag bort, såg att det skulle börja en ny serie. Dom kan vara ganska bra me mycket romantik :)