05 april 2009

Gröna fingrar

Saxen ligger på lur och väntar på att få klippa till!

Är det någon som är bra på att ta kål på blommor så är det jag! När jag var yngre var jag riktigt duktig men nu...jag vet inte... Sant paulia har aldrig varit min favoritblomma. Det var en hat-blomma från förr, som fanns överallt! Men så fick jag se i en inredningstidning där de hade satt ihop flera små paulier i olika färger på ett stort fat och det såg så hiimla fiint ut! Jag köpte två stycken och satt i en varsin kruka och det här är resultatet efter cirka fyra veckor!! Där emellan har jag fått tre primula av svärmor och de dog efter fyra dagar! Nej, tacka vet jag paradisblomman, den kan man lita på! Undrar hur det går för Anna med sina pelargoner??

2 kommentarer:

Anna sa...

Du kanske har kallt hemma? Mina pelgaroer har inte växt så mycket men dom lever.

Kicki sa...

Ja det kan nog stämma, det är inte så varmt i fönstret!