13 april 2009

Elda elda


Känner mig som en rökt böckling och att jag har varit på ett gympass (har faktiskt gått på gym för tre år sen...)! Roger har klippt och jag har eldat grenar från häcken, från halv 11 till halv sex, med avbrott för lunch! Hämta grenar, mata på i tunnan, svider i ögonen, andas in massa gift... Filip kom hem och Roger och Julia åkte iväg på fotbollsmatch. Filip hjälpte mig och körde fram grenar med sin trädgårdstraktor! Det var snällt! Vi blev inte klara så jag måste kanske fortsätta imorgon! Nu har jag badat bastu men det är fortfarande rök kvar i näsan!

Hur som helst, tiden bara flyger iväg när man står och tittar in i elden. Man får massa idéer om vad man ska göra i trädgården. Plantera pelarcypresser framför huset (som vi har tänkt länge nu), plantera något fruktträd och fler syrénbuskar... Listan kan bli lång men något som vi måste göra först och främst är att köpa allium, det ska visst hålla sorkarna borta! Plantagen nästa!... Nå'n da'...

1 kommentar:

Anna sa...

Rökt böckling, mmmmm va gott! Kul och få planera i trädgården, jag ska planera till min balkong.