26 april 2009

Ciao!

Ulli och jag på deras uteplats. Jag hade bara varit där några dagar!

Mäktig byggnad - Domkyrkan! Det här var det första jag såg när jag kom upp från tunnelbanan! Det var otroligt häftigt!

Fin i håret jag blev! Här med min kompis Ornella och någon skum figur som jag inte kommer ihåg namnet på!

Är det våren som gör det också!? Gör vadå? Allt prat om storstäder (Anna skriver om Paris och brorsan är i Budapest)..! Jag kan ju inte vara sämre: Min storstad är Milano! Man kanske inte upplever den som vacker, snarare tvärtom, bullrig, stökig och smutsig! Den har sina godbitar - alla historiska byggnader och målningar! Tittar man noga så finns dem mitt framför ögonen på dig! För att inte tala om shopping, det finns en hel del att titta på...och då menar jag titta, eftersom priserna inte riktigt är anpassade efter min plånbok! Letar man sig till utkanten av storstaden eller någon förort så kan man fynda! 1983(!) åkte jag till Milano för första gången och jobbade som aupair! Åren går...

1 kommentar:

Anna sa...

Är du så gammal :), 80-talet var tider det, haha. Inte kommer jag ihåg att du va så krullig, ta inte tillbaka krullet :)