23 mars 2009

Tjingtjong


Vi har fått en inbjudan!!...Ja, mina syrror har också fått det, tillsammans med sina respektive. Det är brorsan med fru som bjuder hem oss! Det har varit italienskt, grekiskt och turkiskt tema tidigare och den här gången blir det Asien-tema! Vi har haft riktigt kul när vi har träffats och pratat, skrattat, ätit och druckit gott! I höst blir det vår tur igen...kanske en finsk afton med rillimakkara och Koskenkorva... I alla fall så kom jag på att jag för länge sen fick en kinaklänning när jag bodde i Italien. Mamman i familjen är halvkines så det var inte såå konstigt! Ut och leta i förrådet...jag letade...och letade...tog en kaffe och letade igen men icke! Den finns inte!! Men det var bra att jag letade för det blev två sopsäckar med diverse innhåll som åker till återbruket imorgon! Har jag tur eller otur så hittar jag på den...men det har gått 25 år sen jag fick den vit-rosa, korta och säkert alldeles för smala klänning...

1 kommentar:

Anna sa...

ha ha, de var bra. Så du ska vara riktig "thai" på festen, kul idé. Ha en bra dag!