12 mars 2009

ALLERS MÖNSTER-TIDNING


Gammal utbildad sömmerska som jag är så har jag ett intresse i kläder. Tycker bland annat om klädstilen från början av 1900-talet och helst före 20-talet. Tänk den här tidningen är 80 år gammal, närmare bestämt 16 april 1929! Så här såg vårmodet ut då! Det luktar lite konstigt...men jag det gör inget (det går att andas genom näsan). Det är så kul att läsa texterna till alla bilder och alla annonser!
Dräkten i mitten beskrivs så här: Elegant dräkt av två slags tyg. Både klänning och kappa ha besättningsremsor av olika bredd!
Jag har varit mycket på auktioner förr, men det här var inte vad jag hittade då...däremot gjorde svärmor det...hittade en hel hög med gamla mönstertidningar som hon gav till mig! När jag letade fram tidningarna blev jag påmind om en favoritserie som gick på TV för länge sen - Systrarna Elliot! Kom tillbaka!!

Inga kommentarer: