27 februari 2015

Mold




Someone forgot to empty the carafe!
Någon har glömt att tömma karaffen!
(vet ej om översättning är rätt...)


-Vill du veta en överraskning, sa grannen när han ringde på kvällen?!
-Ja, men bara om det är positivt!
-Vrid på kranarna så får du se!
Jag testade i köket, inget hände...
fortsatte till toaletten, 
tvättstugan...
men nej!

Mannen kom hem (lite sent), 
gick ner i källaren och 
vred på huvudkranen...
ahaa!!!

Utan vatten i 16 dagar
och nu är den tillbaka!







12 kommentarer:

  1. En flott b&w komposisjon!
    Her er min: https://hanshb.wordpress.com/

    SvaraRadera
  2. Underbart! Vilken lycka! Hoppas att ni firar vattens återkomst ordentligt - trots "moldet";-)

    SvaraRadera
  3. utan vatten i 16 dagar verkar katastofalt.

    Gillar bilden men inte mögel i sig.

    SvaraRadera
  4. Så jobbigt att var utan vatten så länge. Snyggt foto blev det i alla fall,

    SvaraRadera
  5. 16 days without water?!!! How on earth did you manage? You found a fascinating photo, though.

    SvaraRadera
  6. Wonderful photo in B&W! Very nice patterns of the mould!

    SvaraRadera
  7. You definitely made the mold look pretty and harmless. Great job!
    The View from the Top of the Ladder

    SvaraRadera
  8. Oj vad länge det blev :( men det verkar gått bra :)
    Hoppas att du får en bra start på nya månaden med massa tur på din sida nu :)
    Kram

    SvaraRadera

Hoppas du skriver en rad, då blir jag glad!:)