Det blev en promenad i blåsten! Gick på den nyskördade åkern utanför parken, hade minsann sett svarta får gå och beta där inne! Jag såg inga får och vågade inte gå in, med rädsla för att bli jagad av en skock! Själv jagade jag iväg rådjur som säkert låg och solade vid ån!
1. Eremitbostaden stod där den brukar, en kopia av ett hus som finns med på en karta från 1600-talet! Huset är målad med svart tjära.
2. Parken är inte lika välskött som den var förr kan jag tänka, även om de har gallrat ur en hel del i år! Det är alldeles svart mellan träden!
3. En torkad växt har blivit svart. Är det för att den står vid Svartån?!:)
Fler bidrag-----Klick!




Snyggt inprickade svarta inslag i den annars mest gröna naturen. Bilden du gillade mest av mina är den som är senast tagen. Det går framåt. :-)
SvaraRaderaEn fin promenadtriss Kicki! Gillar eremitbostaden - en myko byggnad och så tycker jag om de "förkolnade" resterna ab blomman.
SvaraRaderaFin triss från vacker natur! Och dagsfärska bilder! Huset är ju fantastiskt vackert. Älskar gamla hus.
SvaraRaderaEn härlig triss! Åh, vad jag gillar eremitbostaden med den svarta fasaden! Hur fantasieggande som helst!
SvaraRaderaHa en skön kväll!
Vilket speciellt hus! Det gillar jag!
SvaraRaderaEn triss med så mycket ljus att det svarta utmärker sig genom frånvaro av detsamma ... utom möjligen bostaden vars svarta tjära säkert gör sitt.
SvaraRaderaSnyggt trissat!
Fina naturbilder med inslag av svart. Gillar sista bilden extra mycket, tycker att de svarta kvistarna bryter av ganska vackert mot det gröna.
SvaraRaderaMycket fint fångade svarta motiv ute i naturen! Vilken fin bostad från 1600 talet :)
SvaraRaderaDen där eremitbostaden, ser både spännande ut och annorlunda på ett fint sätt
SvaraRaderaHa en fin vecka. // Lissen
Blomman som bytt om till "svart klänning" nu, är så himla vacker ... Huset i svart tjära likså ... fint att se, men inget kuligt när det inte sköts som det ska i vår natur.
SvaraRaderaFastnar speciellt för huset. Så vackert!
SvaraRaderaSå vackra foton, höstiga och mystiska :)
SvaraRaderaTack snälla, så kul att du gillar mina målningar och mitt pyssel :)
Ha en härlig höstmåndag <3 Jennie
Härliga bilder treans fröställning blir min favorit;-)
SvaraRaderaHa det så skönt i Rom, ja jag läste inlägget efter detta;-)
Rolig triss :-D
SvaraRaderaRolig triss :-D
SvaraRaderaLäckert litet hus du har hittat =) Fin triss!
SvaraRadera