Det var ett tag sedan jag var med i Måndagstema! Fantasi är temat!
Fantasi är bra och man kan drömma sig bort! Nu har jag ingen nytagen bild men hittade den här, från Gysinge i somras! Ett hus inrett som på den gamla tiden, det kan verkligen få igång min fantasi!
Den här spegeln till exempel, hur många är det som har speglat sig i den, nypt sig i kinderna för att på lite rosor på kind! Använt spiselkroken, uppvärmd i vedspisen, för att få till en liten lock...eller i smyg tittat i spegeln för att se på friaren som kommit för att anhålla om hennes hand...
Fler fantasibilder-----
Klick!
Riktigt, riktigt vackert Kicki! Åsså gillar jag spegelns färg:-)
SvaraRaderaSåna gamla hus är bara underbart spännande! Härlig bild, den kan verkligen få i gång fantasin=)
SvaraRaderaNår en ser slike gamle ting, kan det virkelig bli fart på fantasien!
SvaraRaderaStilig bilde! -Margit-
Vackert! :)
SvaraRaderaMan kan ju bara spekulera i hur folk sett sig i den speglen, glada, ledsna, förväntansfulla....Fantasin sätter inga gränser!
SvaraRaderaHärlig bild!
SvaraRaderaJag får samma tankar som du när det kommer till gamla saker. Gärna vill jag ta på det med för att ta på samma saker som folk förr rört vid. :)
Tänk hur en bild kan sätta igång så många tankar!
SvaraRaderaJa, när man tillåter sig att begrunda en så enkel sak som en spegel, då kan tankarna verkligen spinna iväg. Det är viktigt att tillåta sig sådana tankar, att stanna upp och inte bara rusa vidare.
SvaraRaderaVilken fin tolkning du gjort!
Ja, her kan fantasien fylle inn mange speilgranskinger. Fin stemning i bildet.
SvaraRaderaDet var en riktigt vacker bild. Den kan sätta igång mycket fantasi.
SvaraRadera