25 december 2012

Ögonblick


Här sitter jag i soffan. Snön vräker ned. Jag är hungrig...tar en godisbit, en till och en till! Tre timmar i soffläge, tror det är dags för en skinksmörgås och kaffe nummer två:) men först:

Årets sista Fototriss och jag väljer bilder från vår resa till Marmaris i somras! 

Bild 1: Ett möte mellan två, ett ögonblick av nyfikenhet, rädslan försvann! Vi träffade på en katt, jag och min dotter. -Ser ut som den har ungar, sa jag! Den "visade" oss vägen och vi följde efter. En liten kattunge med ett skadat öga kröp fram! 
Bild 2: Många drinkar blev det, för några, men inte så många med "sprak"! Det påminner om ett fyrverkeri, på ett ögonblick är det borta! Tror det är dottern som fotat! Vi närmar oss nyårsafton och jag tänker på alla stackars djur som blir rädda!
Bild 3: Ett ögonblicks av vila innan strandragget börjar! Idag kommer jag fånga flera ögonblick av vila för det är årets vilsammaste dag! Det blir film, slappa och äta rester hela dagen! 
God fortsättning allihopa!

Fler ögonblick -----> Klick!


15 kommentarer:

  1. Ha en fortsatt fin jul !!
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  2. fina bilder
    god fortsättning på dig
    kramar

    SvaraRadera
  3. Gillar din fina triss:-)
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder, god fortsättning.

    SvaraRadera
  5. Det var en fin ögonblickstriss. Ha en fortsatt god jul!

    SvaraRadera
  6. Nej, Domus lär du inte se ofta nu. Domus i Kristianstad är landets enda kvarvarande och det försvinner nästa år. Utflytten från övernattningslägenheten går enligt plan; på torsdag hämtar vi säng och bord och får lägenheten besiktad. Sedan bor jag heltid i min "riktiga" lägenhet här i Malmö igen.

    SvaraRadera
  7. Ljuvliga somriga foton från vår älskade Marmaris. Det tackar jag för:-)
    Åsså har du rätt fårg på nagelllack i ettan också;-)
    God fortsättning till dig med!

    SvaraRadera
  8. Känner igen personen på bild nr2 :)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Härliga ögonblick!
    God fortsättning :)

    kram

    SvaraRadera
  10. Hej
    Vilka härliga ögonblick du har fångat på bild. Bild nummer 1 är väl ett oslagbart moment :) / Sami

    SvaraRadera
  11. Härliga ögonblicksbilder. Häftigt nagellack.
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  12. Åh, så fina stunder. Så fina ögonblick!

    SvaraRadera
  13. Det var fina ögonblicksbilder! Kul att se hur olika bloggare tolkar ögonblicksbilder och att läsa deras tankar/minnen kring dem.

    SvaraRadera

Hoppas du skriver en rad, då blir jag glad!:)