Det var en dag förra veckan när jag passerade det här fönstret! En rad med gäss i snygga scarfar!
Dem vill jag fotografera, tänkte jag!
Vad händer, jo, ett skånskt fönsterema dyker upp!
Jag tog med mig kameran idag och på lunchen gick jag ut...det blev lite smygfotat för ägaren stod vid fönstret och jag gick snabbt förbi:)
Kolla in flera skånska tolkningar
HÄR!
DET vinduet likte jeg. Hva er bedre enn gjess med skjerf? :)
SvaraRaderaHa en deilig kveld :)
Mormor
Fint fönster! Där ser man: även gäss kan behöva en sjal. Undrar vem som lär dom att knyta????
SvaraRaderaJa ibland märker man att folk undrar varför man klickar fast vissa motiv....som nu till fototrissens linjer - varför står tanten och fotograferar staket?!
SvaraRaderaDu ser vilken sammanträffande det kan vara ibland med temat och något man gått förbi....då är det bara att "masa sig iväg tillbaka" :-))
Ett skånskt fönster - bättre kan det inte bli!
SvaraRaderaEtt riktigt skånskt fönster. Gässen ser ju fina och moderiktiga ut där i sina scarfsar!
SvaraRaderaDet gäller att ha flyt. Perfekt för gåsamiddagen! :)
SvaraRaderaÅh vilket mysigt fönster! Så perfekt till temat :-)
SvaraRaderaSån tur du hade! Ett riktigt fint och riktigt skånskt fönster.
SvaraRaderaHippa fåglar!
SvaraRaderaTänk vad ni fönsterfotografer får kämpa för att ta era temafoton! Kul fönster! :)
SvaraRaderaSnacka om skånskt! :)
SvaraRaderaSnygga gäss i snygga scarfar i fint fönster!
SvaraRaderaLite udda men fin skyltning :)
SvaraRaderaFestlig skyltning med de skånska gässen som visar upp scarfarna!
SvaraRaderaKul variant på skånskt fönster. :-)
Tack för din kommentar.