25 november 2012

Ljus




Kom hem på eftermiddagen och det hade börjat skymma, eller det har egentligen varit grått hela dagen!
Den här veckan vill jag inte missa Fototriss för det är tävling på gång! Man kan vinna presentkort från COOLSTUFF! De har en massa roliga smarta och annorlunda prylar, perfekta julklappar!:)

Temat den här veckan är LJUS och det absolut första jag tänkte på var helt vanlig stearinljus! Men så enkelt ska det inte vara! Jag gick ut i skymningen och med ljus från blixten blev resultatet så här:
1. Löven har ramlat av och ett ensamt äpple hänger kvar!
2. Torkade löv intrasslade i ett nät på gångbron över ån.
3. Bara skelettet kvar av en blomma...

Gå in HÄR och titta på fler bidrag!


18 kommentarer:

  1. Härlig triss med fina bilder!
    Det är tur att blixten finns där ibland och ger ljus när man fotograferar :)
    Ha de gott!

    SvaraRadera
  2. Första bilden är min favorit.

    SvaraRadera
  3. Upplysta ting! Bra att det finns ljus ;)

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att det finns "fuskljus" när solen behagar hålla sig borta från vår del av världen....

    SvaraRadera
  5. Fina ljusbilder...

    Ha det bra!

    Kram Kakan

    SvaraRadera
  6. Blev mycket snyggt med blixljuset. Speciellt bild 2. Ha de gott.

    SvaraRadera
  7. Tur du har blixt så du kan få ljus(-bilder). Alla tre ser lite vintriga ut.

    SvaraRadera
  8. Jättehäftiga bilder, vad duktig du är och jag håller tummarna att du vinner ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  9. Snyggt med den svarta bakgrunden där objekten kommer fram i ljuset.

    SvaraRadera
  10. Snyggt tolkat! Mittenbilden blir min favorit! :O)

    Ha en skön vecka!

    SvaraRadera
  11. Kul att du tänkte ett varv extra! :)

    SvaraRadera
  12. Snyggt! Lite spölika bilder.

    SvaraRadera
  13. Så spännande dina foton är. Kul.

    SvaraRadera
  14. Fina ljus-bilder med den mörka bakgrunden. Jag brukar vara anti-blixt men nu ska jag tänka om :)

    SvaraRadera
  15. Välanvänd blixt! Lite annorlunda och mycket vackra bilder - mittenbilden är helt underbar! :)

    SvaraRadera
  16. Superfina bilder med den svarta bakgrunden!

    SvaraRadera

Hoppas du skriver en rad, då blir jag glad!:)