28 oktober 2012

Jag gillar...





...att gå upp tidigt, innan alla andra har vaknat, dricka mitt kaffe och läsa tidningen i min egen takt.
Sitta där i mörkret och känna tystnaden och det jag har omkring mig blir så mycket klarare...
Jag kom upp tidigt idag också och blommorna jag fick för tre veckor sedan är fortfarande vackra. Jag gillar mina gamla oputsade ljusstakar och mitt pyssel som väntar på en fortsättning!
Jag skulle kunna ha gått ut och det hade blivit en annan triss men det är för kallt! Slutligen, jag gillar att jag kan dra tillbaka klockan en timme och dagen kommer genast kännas längre. Tänk så mycket jag kommer att hinna med!;)

Det är tävlingsdags och fars dag närmar sig! Presentkort från COOLSTUFF, inte illa!
Gå in HÄR och gilla fler bidrag!


32 kommentarer:

  1. Bra triss med fina färger som går igen i alla tre bilder :)

    SvaraRadera
  2. En kopp kaffe och levande ljus är så mysigt på morgonen, fin triss

    SvaraRadera
  3. Du förmedlar en skön morgonstämning så man längtar efter lugnet och ron du skriver om :) Fint!

    SvaraRadera
  4. Så fint och härligt trissat!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  5. Jag känner fridfullheten..att få en stund för sig själv är lycka.

    SvaraRadera
  6. Så skönt att sitta själv och njuta av lugnet med morgon kaffet.
    Dina bilder är verkligen fina.

    Ha en bra söndag!

    SvaraRadera
  7. Den där ljusstaken var supersnygg! Fast jag är tvärtom dig, gillar att sitta uppe sent när ingen annan är vaken. :)

    SvaraRadera
  8. Vackra stilleben som är svåra att inte gilla. Oputsade ljusstakar, de är bäst! Så även de vissna blommorna som faktiskt fortfarande skänker glädje. Ha en fortsatt fin söndag!

    SvaraRadera
  9. Så mysigt med en egen morgonstund!
    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  10. Ja de är söta de små liven :)

    SvaraRadera
  11. Så mysigt det låter! Fast jag hade en jättehärlig promeanad i kylan och solen idag.
    Vackert fotad triss.

    SvaraRadera
  12. Underbara blandning av dina "gilla bilder" !! Kaffekoppen och ljusstaken med din text gör allt så stämningsfull. Undrar om jag var den enda som skruvade klockan åt fel håll och tykte att dagen blev lite stressig. Vilken lättnad när jag senare insåg att jag hade två timmar tillgodo ;-)

    SvaraRadera
  13. Kikar in och skickar lite söndagskramar

    SvaraRadera
  14. En tilltalande triss med text som jag inte annat än kan hålla med dig om.

    SvaraRadera
  15. Du är lite inne på min linje i din triss... Jag gillar också kaffe, blommor och ljus!:-)

    SvaraRadera
  16. Fina foton som andas lugn och ro! Bra jobbat :)

    SvaraRadera
  17. Jättefin ljusstake och håller med om att det var lite kyligt idag men det blev ändå en del fix i trädgården tills det blev för kallt om tårna ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  18. Härliga bilder ur olika spännande perspektiv :)

    SvaraRadera
  19. Nydelige bilder og det med å få tiden for seg selv om morgenen er ubetalelig.
    Ha en flott kveld.
    Mormor

    http://www.starbear.no/mormor/2012/10/28/jag-gillar-var-oppgaven/

    SvaraRadera
  20. Här hos mig är det måndagmorgon och jag sitter också med en mugg kaffe och tända stearinlujs.

    Stearinljus... ett måste vid den här årstiden, visst?

    Kram

    SvaraRadera
  21. Då gillar vi samma sak du o jag. Fin triss:)

    SvaraRadera
  22. Och jag gilla din fina kopp på första bilden = ))
    Ha det gott.
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  23. Härlig röd tråd i gilla-trissen :-) Jag gillar skarpt!

    SvaraRadera
  24. En skön, lugn stund på morgonen är aldrig fel. :-)

    SvaraRadera
  25. Fin text! Så trevligt beskrivet :) Bilderna passar utmärkt! Jag gillar också vara uppe i ensamneheten ;)

    SvaraRadera
  26. Vilken härlig triss och din egentid verkar otroligt skön och vilosam. =)

    SvaraRadera
  27. Ljuvliga bilder av det du njuter av. Håller med att det är skönt att sitta så där i lugn och ro!

    SvaraRadera
  28. Fin triss, den där stunden på morgonen är guld värd :)

    SvaraRadera

Hoppas du skriver en rad, då blir jag glad!:)