06 november 2011

"Så här ser det ut där jag är"



Vilken tur att det kom ett gäng som skulle träna att på att valla får, igår, utanför mitt hus! Bilderna är tagna genom fönstret, fullzoom, så bildkvalitén är inte det bästa! Det var så grått ute och färgen blev så trist, så jag bättrade på med lite Agfa filmeffekt:)
Det var fascinerande att se hur hundarna jobbade, hur de snabbt reagerade på visselkommandon.
 Jag skulle naturligtvis gått ut och fotat, men ville inte, ifall jag skulle störa dem!

Veckans Fototriss är alltså "Så här ser det ut där jag är", det här var vad jag kunde åstadkomma, och vill du se fler ögonblicksbilder  i vårt land, eller någon annanstans i världen, så klicka på...




14 kommentarer:

  1. Härliga bilder, att se en vallhund i arbete är fascinerande något jag funderat på med någon av Schäfrarna som ju är vallare i grunden;-)

    SvaraRadera
  2. Det kan man kalla en får-skock:), fina bilder du bjuder på och ett roligt nöje, det förstår jag.

    Ha en fin söndag/AX

    SvaraRadera
  3. Wow!!! Du bor verkligen ute på landet för att kunna se en vallhund i arbete. Har aldrig sett det själv, men är impad av dina bilder och text.
    Lammstek någon:-)

    SvaraRadera
  4. Vilken rolig triss! Man ser att fåren riktar sin uppmärksamhet, hela flocken. Sista bilden visar varför och den är det rörelse i:)

    SvaraRadera
  5. Vad skojigt att få se det från fönstret! Dom är så otroligt duktiga, vallhundarna. Fast ALLRA bäst tror jag "Babe - den modiga lilla grisen" är :-)

    SvaraRadera
  6. Åhh det skulle jag vilja se i verkligheten är så coolt när de "styr" hunden med bara visslingar och den lyder blint!
    Och jag är så lycklig att hon kom hem, trodde vi skulle hitta henne död :(
    Ha en fin söndag!
    Kram Maya

    SvaraRadera
  7. Fin text och bra fångat! Härligt tema!

    SvaraRadera
  8. Vilken underbar utsikt du har. Ha de gott. Anita

    SvaraRadera
  9. Intressant att se hunden i arbete. fina bilder, och det var nog vettigt att fota inomhus.

    SvaraRadera
  10. Härlig triss! Vallhundarna är så häftiga att se in action. :)

    SvaraRadera
  11. Fint och roligt trissat även om bilderna är lite matta. Nä, några får lär jag inte få se utanför mitt fönster här på Malta ;-) Tack för kommentaren hos mig.

    SvaraRadera
  12. Kul! Jag har egna får, men vår granne har en vallhund som brukar få valla hans inhyrda får på sommaren. Det är helt fascinerande att se hur han styr hunden med visslingar!

    SvaraRadera
  13. Sköna och lite annorlunda trissbilder. Stackars får som måste vara träningsobjekt. :-)

    SvaraRadera

Hoppas du skriver en rad, då blir jag glad!:)