09 september 2011

Fredagspotpurri

God morgon soliga, lite kyliga dag!
Det var länge sen jag badade bastu så snart ska jag in där:) Ska passa på att göra en hårinpackning också! Börjar sent idag och helgen är jobbfri, vilken slapp vecka det här blev då!

Igår när syster var här bjöd jag henne på en sallad bestående av pasta, parmaskinka, vitlökssalami, avocado, rödlök, oliver, tomater från egen odling och turkisk frilandsgurka! Till det hönökaka med hyvlad parmesanost, värmda i ugnen och creme fraiche blandat med italiensk salladskrydda (Annas tips). Det blev ett "vad-har-du-i-ditt-kylskåp". Alltid mysigt att ses (gäller alla syskon), synd att det är en bit att åka bara! Det tog på krafterna;) och jag somnade i soffan...

Månen lyste så fint igår och här är den fotad genom en vas! Ikväll ska jag gå ut och fota istället, om det är fint, för våra fönster är så fläckiga! Jag tog fler bilder men det såg ut som det var fler månar pga smutsen!:)

Imorse låg det en lapp på köksbordet som jag inte upptäckte på en gång!
R kom hem sent igår och tänkte väl inte på det då!

Saffran är tillbaka!
Vi började bli lite oroliga för sist vi såg den var i söndags!
Nu ligger han och sover så sött på fårskinnsfällen!

Eftersom jag inte arbetar så mycket nu så har jag tänkt att komma igång med att "pimpa" möbler! Nu har mina senaste tre lediga dagar varit uppbokade med annat så när ska jag börja?! Jag längtar så efter att göra något kreativt men har så svårt att komma igång!! Här ovan ser du två plåtskåp som är så inne nu! Jag funderar på att sälja dem och för att få pengar till material (färger, tyger). Ett tag tänkte jag att jag skulle göra i ordning dem först, men så ändrade jag mig... Vad skulle man kunna ta för dem??

Jag tror helt enkelt att jag måste bestämma innan vad jag ska göra, dag för dag, så till nästa vecka blir det ett ledighetsschema där även mina promenader ska vara inprickade! Det ska jag följa till punkt och pricka!

Hejsvejs!


11 kommentarer:

  1. Salladsbilden lånad av syrran:)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag måste också börja skriva upp saker, rätt vad det är så har jag glömt och kommer ihåg vid läggdags vad jag hade tänkt göra :)

    SvaraRadera
  3. Plåtskåpen är skitcooooola!
    Har nästan likadana hemma =)

    Glad helg. Kram.

    SvaraRadera
  4. Himla kul bildkavalkad, verkligen blandat. Du sitter då aldrig på latsidan;-)

    SvaraRadera
  5. Va härligt de lät med bastun, var så frysen igår kväll så då hade de varit behövligt.
    Snäll Roger är!! kram

    SvaraRadera
  6. Jag vill oxå höstpiffa hemma, men imorgon ska det blir +20 så jag kommer nog att ligga raklång i en solstol istället ;)

    SvaraRadera
  7. Så god salladen såg ut!!

    Härligt med S-holm och gamla stan. Vi var där i somras med barnen, helt underbart.

    Trevlig helg,Vicki

    SvaraRadera
  8. Gud vad hungrig jag blev!
    Det där såg verkligen smarrigt ut!
    Ha en underbar helg!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Men vad gott det såg ut, vad söt katten är och vad snygga plåtskåpen är! Önskar att de fick plats hos mig :)
    Kram till dig!

    SvaraRadera

Hoppas du skriver en rad, då blir jag glad!:)