
Innan jag satte mig här vid min lilla söta dator så tänkte jag...
om jag skulle ta och skriva om längtan till Italien!
Vad ser jag: Vardagliga ting har skrivit om en italiensk fest och Ting o tankar om sommardrömmar (se min blogglista)! Jag tror att alla den här tidpunkten på året vill drömma sig bort!
Min längtan till Italien är en bit bort, närmare bestämt det är ett magiskt streck som börjar närma sig ( jag som precis kommit över min 30-årskris...menar 40)! Nåja, det är nog dags att börja fundera iaf! Det är så att alla mina tre syskon med respektive är intresserade av att följa med, om jag bara anordnar det hela:) Det är vad de har sagt på våra två senaste "matträffar" (det vet man ju hur dem brukar vara http://turkisk-afton.html)
Min dröm är att hyra ett hus i den vackra toscanska landsbygden. Jag ser mig själv och mina nära sitta där, vid ett dukat bord med rutig duk, under ett olivträd. Stearinljus i flaskor lyser upp kvällens sena timma. Varma vindar smeker mitt nyslingade hår. Jag tar ett glas till av det goda vinet som gården bjuder på. Ungdomarna tar ett sista dopp i poolen...
Innan vi hamnar ute på lansbygden har vi varit kulturella några dagar i Rom! Låter inte det som en bra idé?? Är det någon som har tips om bra boende??
.
Idag fyller min "italienska syster" år! GRATTIS!
.
Klart att du måste till Italien. Jag håller till när jag är där nere i Vicenza. Norra delen där min pappa kommer ifrån. Rom var jag senast i oktober och det är en mysig stad.
SvaraRaderaKram
Rom var jag till senast på 80-talet!
SvaraRaderaLåter härligt.
SvaraRaderalåter jättehärligt! Italien är underbart :) vem är din italienska syster då? det är väl inte Anna, grattis till henne i vilket fall och ha nu en bra dag - kramar
SvaraRaderaMin "syster" är i Italien, som jag var barnflicka till 1983-84:)
SvaraRaderaVi åker me!!!! min dröm i allafall :)
SvaraRaderaSkulle vara härligt och sitta där då när du fyller 40 :)
Kommer du hit idag?
Kram
Jag har aldrig varit i Italien, men skull hemskt gärna vilja åka!
SvaraRaderahehe....jag ska ta ett snack med mamma,jag vet att hon har bilden någonstans :) så den kommer
SvaraRaderaToscana! Dit vill jag!
SvaraRaderaHar ni blivit klara med dotterna rum?
SvaraRaderaItalien är så himla fint. Brukar ni åka dit?
Italien har varit en dröm för mig så sommaren 2009 var vi där för första gången. Jag hoppas jag kommer dit fler gånger.
Trvlig helg,Vicki
Åh, det låter underbart! Tänk, Toscana... och Rom... Jag vill också åka!
SvaraRaderaTrevlig fredagskväll! Kram.