12 januari 2011

Jag och mina blommor!

Dags att satsa på konstväxter! Blommorna bara dör!
.
Den tåliga palmen har fått flera gula blad,
tror den frös i fönstret när det var som kallast!
.
Den här tolde inte den tidiga höstkylan ute!
.
Men det finns ljusglimtar som den här,
fick den av mina syskon hösten 2006!
.
Den här kaktusen har jag också fått!
Spännande när blomman slår ut:)
.
Det finns lyckade frisörer
och det finns mindre lyckade frisörer...
.

4 kommentarer:

  1. Jag gillar blomma nr2 :)
    Men att du lyckats med orkidén, du har verkligen gröna fingrar ju.
    Ha en bra dag för nu far vi tll Västerås!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Konstigt, i år har flera av våra blommor torkat och dött. Aldrig hänt förr.

    SvaraRadera
  3. jag har också död på mina blommor :) lyckas nästan inte behålla några, i allafall inte en längre tid
    ja, vågar du eller
    kramar

    SvaraRadera
  4. Jag kan ha palmen på mitt rum, försöka rädda den:)eller är den i komposthögen redan?

    SvaraRadera

Hoppas du skriver en rad, då blir jag glad!:)