12 september 2009

AJDÅLL (finskt uttal)!


Jag erkänner, jag har börjat titta på IDOL! Det är ju nu i början det är kul...sen måste man bara se fortsättningen...och det går inte att hoppa till slutet, för då har man missat deras utveckling! Det blir väl förmodligen familjens fredagsunderhållning, som vanligt!
Jag tycker om att sjunga, men sjunger inte alltid så bra! När jag var yngre, sjöng jag mycket och mimade tll låtar. Syrrorna sa en gång: -Vi veet att du kan sjunga (okej, låt mig få sjunga då)! Jag hör när jag sjunger falskt och förstår inte att man kan vara tondöv! Hittar de på när de säger: -Alla tycker jag sjunger så bra!! Min mamma tycker det, min lärare tycker det, min kompis...

På min möhippa (1992) fick jag uppleva karaoke för första gången (det var i Uppsala som tur var) och mina vänner hade valt låten "Like a virgin"! Det enda jag kunde sjunga var: Like a virgin iiiiiii... Ni förstår att jag gjorde succé...
Men när jag och mina Moderna Hem-vänner var på kryssning (halva båten fylld med en rysk cirkustrupp), för några år sedan, var vi några glada i gänget som sjöng, "Jag vill vara din Margareta". Det gick jättebra så vi fick sjunga två gånger!!

1 kommentar:

Anna sa...

Sjunga e kul, jag brukar sjunga hemma fast de kanske inte låter så bra, men dom behöver heller inte lyssna :)